tisdag 15 juni 2010

Gult är fint

Sedan jag först såg den här bilden, jag tror den är från Hus & Hem så har jag både varit smått besatt av tanken att vi ska ha någon gul inredningsdetalj hemma. Den klargula dörren är hur läcker som helst, men jag är mest fascinerad av den lilla gula soffan. Det känns dock inte som man snubblar över en söt barn-pinnsoffa varje dag så det är väl inte så troligt att mina barn får ta på sig skorna i en dylik soffa.
Om man inte vågar sig på gula dörrar borde man kunna testa gula stolar. Jag såg precis sådana stolar som på bilden på Myrorna, men tyvärr fanns det bara tre. Kanske är good enough i och för sig. Vi behöver ju något till nya köket eftersom gamla köksbordet blir matsalsbord.
Denna bild hittade jag hos Anitta Behrendt. Jag är väldigt sugen på att ta tag i något liknande projekt själv. Jag köpte just en byrå igår på Myrorna, får se om jag återkommer med någon make-over på den.

2 kommentarer:

  1. Det gula inslaget i bilderna är riktigt fint och effektfullt, däremot är gult en accentfärg som jag inte använder mig av här hemma.

    SvaraRadera
  2. Gula stolar, riktigt riktigt snyggt!
    Om du gillar färgklickar, kom gärna in på min blogg och tävla om en av mina tryckta illustrationer.
    /hanna

    SvaraRadera