måndag 8 november 2010

Funkis

Det här hemmet är till salu via Stadshem i Göteborg. Jag har egentligen aldrig gillat trärena kök men börjar mjukna på den punkten. Det här hade kunnat vara original men är nytt från Kvänum. Ett riktigt härligt retrokök!

Skjutdörrar är något jag önskar mig här hemma på sikt. Tanken är att de ska förbinda vardagsrum och kök. Jag minns tydligt den här sortens dörr från min farmors hus. De kärvade alltid och var omöjliga för barn att öppna och stänga men det kanske inte är en nackdel : ) Hursomhelst så gissar jag att moderna skjutdörrar är ett under av smidighet.
Foton: Stadshem

4 kommentarer:

  1. De där köket från Kvänum är superfint! Nästan finare än et original, tänker att det är inte ofta man ser det trärena i original...
    Och skjutdörrar skulle vara ett måste i alla hus ;))
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Veldig fint kjøkken! Praktisk med slike skyvedører. Koselig liten arbeidsplass i rommet innanfor:)

    Ha ein fin dag!

    SvaraRadera
  3. Fint kök men jag är trött på retrokök - när vi gör om vill jag ha något helt annat :)

    Skjutdörrar verkar ju väldigt smidigt, i alla fall i trånga utrymmen.

    /Kristina

    SvaraRadera
  4. Riktigt fint retrokök! Jag skulle vilja ha skjutdörrar hemma hos oss också. Smidigt när de inte tar en massa plats

    SvaraRadera