torsdag 6 oktober 2011

Stockholm

Dags att ta tag i planeringen av helgens tripp! En gång per år åker jag och mannen utan barn till Stockholm- bor på hotell, går ut och äter osv och nu är det dags. Jag har planerat så mycket som att vi ska bo på hotell Rival och gå på Fotografiska (där vi missat utställningen med Vee Speers har jag noterat, snyft. Bilden med flickan ovan går att köpa på nätet här)

Jag tar tacksamt emot tips på vad man kan ta sig för en lördag i huvudstaden om man är intresserad av inredning och konst. Vilka är era guldkorn?
Bild: Länsförsäkringar fastighetsförmedling och kommer från ett visningshus jag inrett. Mer bilder finns här.

10 kommentarer:

  1. Ooo jag hoppas ni får det lika trevligt som jag hade!!

    : )

    SvaraRadera
  2. Hej hej! Jag vet inte om jag kan tipsa så mycket om stockholm. Jag brukar besöka syster lycklig och koffert. Och panduro såklart. Kulturhuset brukar alltid ha en massa kul på g...ja det var väl mina tips:) Om du är sugen på ett annorlunda fik kan jag tipsa om Rosen Hill på Ekerö.

    Ha det fantastiskt! Med eller utan mina tips:)

    SvaraRadera
  3. Går du till Syster Lycklig kan du också passa på att titta in till Spiti och Posh Living på Sveavägen. Årstiden på Drottninggatan är ju också där i krokarna.
    Gå sedan bort till Hötorget o PUB-huset med Room o House Doctor. (finns en Granitbutik vid hötorget också).
    Jag brukar titta in på norska Slettvoll (regeringsgatan nära nk)bara för att butiken är så fin.
    Garbo Interiör på ö-malm(http://www.garbointeriors.com/kontakt/) har en väldigt inspirerande butik. Därifrån kan man gå till Östermalmstorg med Asplunds, Afro Art, Nordiska galleriet, Svenskt tenns tillfälliga butik i närheten.
    (populär italienare där på Nybrogatan också "papa")
    Dusty Deco ligger ju på Söder där ni ska bo, och verkar spännande, liksom Byggfabriken. Har ej varit på någon av dem, men är ständigt på väg..
    Ja det var lite smått o gott. Ha en trevlig resa!

    SvaraRadera
  4. Åh, ni har också en härlig helg att se fram emot hör jag. :-) Ha det toppen! Garbo http://www.garbointeriors.com/ - på Östermalm - tycker jag är en riktig pärla.

    SvaraRadera
  5. vad kul att få se huset! så fiiiint!!!!

    SvaraRadera
  6. ... och ha det så underbart i sthlm!

    SvaraRadera
  7. Ja just det. Jag påmindes om pub-huset. Där finns happy colour och smiley vintage...mycket bra! Kram kram

    SvaraRadera
  8. hej på dig, ser att du redan fått en massa tips, mer än vad du kommer att hinna med, så jag nöjer mig med att önska dig en fin tripp. Hoppas vädret blir fint. Kram Johanna

    SvaraRadera
  9. Hej! Har nu fått hem tejp och fint papper från din shop! Är så himla tejpsugen! Lånade en bild från din shop och länkade, hoppas det var ok. Och jag gillar verkligen din blogg!!

    SvaraRadera
  10. Åh, vad härligt att få smita i väg! Ha en superduper helg! Från Rival har du ju nära till både Byggfabriken och Afroart. Sen tycker jag bara att ni ska ha det bra och flanera runt!
    Kram
    Maria

    SvaraRadera